Doporučení členům ZO
-
Nepodepisujte žádné osobní dokumenty, kdy si nejste jisti právním důsledkem – např. změna pracovní doby.
-
Tiskopis, který podepíšete, musí mít pravdivé, reálné údaje – např. výkaz mzdových nároků.
-
U všech dokumentů si vytvořte kopii, pokud ji neobdržíte od nadřízeného.
-
Veškeré dokumenty týkající se Vašeho pracovního poměru si uschovejte – např. hodnocení zaměstnance, změny popisu pracovního místa, platové výměry, upozornění zaměstnance na možnost výpovědi atd.
-
Máte právo nahlédnout do svého osobního spisu u své referentky Oddělení personalistiky a mzdové účtárny a případně si nechat zhotovit kopii potřebného dokumentu.
-
Během plánované směny Vás nemůže nadřízený odeslat domů z důvodu nedostatku práce bez náhrady platu.
-
Pracovní pohotovost nesmí být vykonávána na pracovišti zaměstnavatele, ale vždy na místě odlišném od pracoviště zaměstnavatele. V případě, že by tedy zaměstnanec „držel pracovní pohotovost“ na pracovišti zaměstnavatele, a byl na něm připraven k výkonu práce, nešlo by ve skutečnosti o pracovní pohotovost, ale o pracovní dobu, za kterou má nárok na adekvátní plat (včetně příplatku za práci přesčas).
-
Vykonávejte jen tu práci, kterou máte specifikovanou ve svém popisu pracovního místa.
-
Za práci přesčas Vám náleží adekvátní odměna v měsíci, kdy jste vykonali tuto přesčasovou práci (včetně příplatku za práci přesčas).
-
Musíte být seznámeni s rozvrhem (dlouhodobým plánem) směn na vyrovnávací období (26 týdnů) 14 dní před začátkem daného období. Seznámení s dlouhodobým plánem stvrzujete podpisem.
Pokud máte jakýkoliv problém, pochybnosti nebo dotazy, kontaktujte nás.